2012.09.12.
10:07

Írta: Hortobágy Kapitány

Családon belüli erőszak: pro és kontra

violence.jpg

Mióta a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom (melynek tagja az Árpádsávos zászló előtt pózoló Jodie Foster is) aláírásgyűjtésbe kezdett az Örs vezér téri aluljáróban és Budapest egyéb szar helyein a családon belüli erőszak megállításáért, újra napirenden van ez az igen fontos téma, amelyet Varga János Fideszes képviselő (és pártja) néhány nappal ezelőtti beszédében igyekezett teljesen elbagatellizálni. Varga szerint egy nő szüljön legalább 3-5 gyereket, mivel alapvetően az a dolga, és amíg ezt nem teljesíti, ne csodálkozzon, ha időnként lebasznak neki egy-két csattanósat. Magazinunk szakemberei ezzel alapvetően egyet is értenek, azonban a politikus hozzátette: a családon belüli erőszak nem büntetőjogi kategória, kvázi azt meg kell oldani a négy fal között (vajon itt Varga arra gondolt, hogy a vert fél járjon el szabadidejében karate leckéket venni?).

A parlamenti pártok véleménye


Jól látható, hogy a parlamenti pártok közül a FIDESZ számára egyáltalán nem fontos a családon belüli erőszak, a szélsőjobboldal pedig (akárcsak cigánykérdésben, vagy EU ügyben) ezúttal is démonizál, tagad, tilt, elhatárolódik. Az LMP hivatalos véleménye valahol a kettő között van: nem lényegi kérdés, de inkább nem a családon belüli erőszakra. A párt egyik meghatározó prominense, Hajdú Márton nemrégiben adott hangot véleményének (állítólag), miszerint sokat kell füvezni és akkor nem lesz sok erőszak, ami valószínűleg így is van, mi azonban nem szeretnénk a droghasználatot támogatni, nehogy kijöjjenek házkutatást tartani a szerkesztőségünkbe a TEK emberei (akik mostanában nyilván kissé morcosabbak a szokásosnál, a kínos csókakői incidens óta).
Az MSZP-t nem kérdeztük az ügyről, mert minek.

Ám míg a Rotchschild dinasztia pénzéből finanszírozott, fentebb említett parlamenti bábpártok a családon belüli erőszak ellen kampányolnak (vagy a kormányzópárt esetében próbálják a szőnyeg alá söpörni a kérdést), addig online életmód magazinunk határozottan áll ki a családon belüli erőszak mellett. Sajnos a hollywood-i agymosó filmek gyakran torz, vagy épp teljesen valótlan képet adnak a családon belüli erőszakról, ám ne felejtsük el, hogy ezeket az alkotásokat gyakran zsidó bankárok, az Új Világrend katonai és harcászati pszichológusok pénzelik. A valóság azonban mindig árnyaltabb, mint amit a média felénk közvetít.

nwo.jpg
halál az Új Világrendre!

Érvek és ellenérvek


Próbáljuk meg azt, amit a parlamenti pártoktól és a kereskedelmi tévék (hír)műsoraitól hiába is várnánk: vizsgáljuk meg objektívan az adott témát, pro és kontra. Ebből az egyik szerintünk azt jelenti, hogy jó, a másik meg azt, hogy rossz.

- Pro (szerintünk ezek a jó dolgok):

  1. 1. a családon belüli erőszak teret ad az agresszivitás négy fal közötti levezetésének: a nap közben felgyülemlett feszültséget és gőzt a férfi otthon engedi ki azzal, hogy mondjuk megveri a feleségét, vagy a gyerekét (esetleg kisebb háziállatait). Ezáltal a férfi lelkileg felszabadul, így nekünk, ártatlan járókelőknek nem kell attól tartanunk, hogy a továbbra is stresszes családfő másnap az utcán kezd el lövöldözni a mi gyermekeinkre (vagy rosszabb esetben ránk). Meggyőződésünk, hogy számtalan, az utcán fényes nappal elkövetett gyilkosság/tömegmészárlás és egyéb attrocitás elkerülhető lett volna, ha a családon belüli erőszak nagyobb népszerűségnek örvendene.
  2. 2. a verést nagyon sok esetben megérdemli az elszenvedett fél, aki jellemzően nő, vagy gyermek. A hollywood-i sikerfilmek (pl E.T., Ollókezű Edward) sokakat programoztak át szentimentális érzelgősségre, amelyhez az érdemi gondolkodás képessége nem társul, de ha józan fejjel belegondolunk: nagyon sok nő kurva és nagyon sok gyerek nem írja meg rendesen a házi feladatát! A verés tehát számtalan esetben jogos, sőt, nevelő szándéka miatt követendő példa.
  3. 3. az erőszak nagyon sok esetben rendkívül vicces! Pl. Stallone új mozifilmje, a The Expanders 2 is tele van erőszakkal, mégis nagyon mókás, a nézők pedig vidáman távoznak a mozikból. Miért asszociálunk az erőszakból egyből valamilyen elrettentő dologra? (média tömegpszichózis!)
  4. 4. nagyon jót tesz az önértékelésünknek, ha meg tudjuk verni a nálunk jóval erősebb apánkat, esetleg anyánkat. Egy ilyen incidens a későbbiekben pozitív irányú jellemfejlődésünk komoly alapját képezheti.
  5. 5. sokszor tapasztalható, hogy a gyerek felesel, az asszony valami hülyeség miatt hisztizik; ilyenkor a leggyorsabban néhány jól irányzott pofonnal/ökölcsapással tudunk rendet teremteni. Márpedig jól tudjuk: rend a lelke mindennek.


- Kontra (valószínűleg ezek a rossz dolgok, abból kiindulva, hogy a Fideszes Kontrát Károly nevében is benne van a Kontra szó, és ő sem túl jóképű!):

  1. 1. az ütlegelés néha teljesen hasztalan. Időnként a verést állandósítani kell, ha komoly eredményt akarunk elérni, néhány hébe-hóba leosztott pofon nem mindig éri el a kívánt hatást.
  2. 2. verés során összevérezhetjük a ruhánkat, ami nagyon nehezen jön ki a különböző szövetanyagokból. Ezért ügyeljünk rá, hogy otthoni szabadidő ruhában verjük buta gyermekeinket, mihaszna feleségeinket!
  3. 3. egy-egy, a szándékosnál erősebbre sikerült ütés során könnyedén börtönbe kerülhetünk, ami egy tök jó hely annak, akinek ott a rokonsága, az átlag dolgozó ember számára azonban nyilván nem egy leányálom.

kontrat_karoj.jpg
Kontrát Károly, az ügy kulcsfigurája


A két felsorolásból jól látszik, hogy bár a kérdést nem lehet egyszerűen feketén-fehéren tárgyalni, több előnye van a családon belüli erőszaknak, mint esetleges hátránya. Ebből kifolyólag mindenkit biztatunk arra, hogy mind szóban, mind tettekben támogassa a családon belüli erőszak intézményét, próbálja meggyőzni ismerőseit a módszer előnyeiről, és ne felejtsünk el változatosan étkezni sem, mert a fehérjék és rostok nagyon fontosak a szervezetünk számára (?).


Napi tőzsde tippünk


Ma a tőzsdén érdemes a páratlan számokra fogadni.

52 komment · 10 trackback

Címkék: agresszió erőszak hollywood kontrát károly náciveszély

A bejegyzés trackback címe:

https://elet-es-siker.blog.hu/api/trackback/id/tr344771594

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden nő szeretne apa lenni 2012.09.12. 16:46:06

...és bemenni a parlamentbe fröcsögni. Hogyaszongya: "Ha nekem sikerült haccor felcsinálni a zasszonyt, akkor másnak is legyen muszáj. És különben is akkora bráner vagyok, hogy nekem kéne lenni a miniszterelnöknek. Hö!" Bizony, kedves Viktor, job...

Trackback: Minden nő szeretne apa lenni 2012.09.12. 16:45:57

...és bemenni a parlamentbe fröcsögni. Hogyaszongya: "Ha nekem sikerült haccor felcsinálni a zasszonyt, akkor másnak is legyen muszáj. És különben is akkora bráner vagyok, hogy nekem kéne lenni a miniszterelnöknek. Hö!" Bizony, kedves Viktor, job...

Trackback: Minden nő szeretne apa lenni 2012.09.12. 16:44:08

...és bemenni a parlamentbe fröcsögni. Hogyaszongya: "Ha nekem sikerült haccor felcsinálni a zasszonyt, akkor másnak is legyen muszáj. És különben is akkora bráner vagyok, hogy nekem kéne lenni a miniszterelnöknek. Hö!" Bizony, kedves Viktor, job...

Trackback: Vannak-e még samaritánusok? 2012.09.12. 15:24:36

Az Újszövetség egyik legszebb példázata az irgalmas samaritánus története (Lk 10,30-37). A történetben Jézus arról beszél, hogy az út szélén fekvő, rablók által kifosztott és megvert ember mellett mindenki segítségnyújtás nélkül elmegy, csak egy samári...

Trackback: Vannak-e még samaritánusok? 2012.09.12. 15:24:25

Az Újszövetség egyik legszebb példázata az irgalmas samaritánus története (Lk 10,30-37). A történetben Jézus arról beszél, hogy az út szélén fekvő, rablók által kifosztott és megvert ember mellett mindenki segítségnyújtás nélkül elmegy, csak egy samári...

Trackback: Köszönjük Orbán, elég a kommunikációs trükkökből, a forradalmi hevületből és a barokkos túlzásokból! 2012.09.12. 14:58:58

Élni akarjuk az életünket, jókedvvel, bőségben, és annak, hogy ezt megtehessük, jelen pillanatban te és a slepped vagytok a legnagyobb akadálya. * Nézd meg, már megint mit csináltál! * Úgy tűnik, hazudtál, és két órán belül rajtakaptak! Már megint rajt...

Trackback: Idült szem-fül betegségtől szenved a magyarok többsége 2012.09.12. 14:56:37

Nem azt látják, amit hallanak, és nem azt hallják, amit látnak. A kórképet már ebben az 1959-ben népszerű viccben is feljegyezték: * Egy vidéki parasztbácsi böngészi a feliratokat a klinika folyosóján, de sehogyan sem tud eligazodni. Végre egy orvoshoz...

Trackback: A nők tehetnek róla 2012.09.12. 13:37:45

Ha eddig nem is, ma már óta tudja minden nő, hol a helye: lehetőleg évente egyszer a szülőszobán, amennyiben a kormányunknak óhajt megfelelni. Hiába, az utóbbi évtizedekben elkorcsosult a női nem a magyar honban - képesek önmegvalósítani meg emancipáló...

Trackback: Hova menekülhet az, akit bántalmaznak? 2012.09.12. 12:23:21

Az elmúlt időszakban öt napon belül két olyan anyukát is láttam a játszótéren, akiknek mindkét felkarján egy jól kivehető tenyérnyom alakú véraláfutás volt, szorítás nyoma. (Emellett természetesen előreeső vállak és jellegzetes arcvonások tanúskodtak a...

Trackback: Varrta már össze a férjed házilag az arcod egy kiadós verés után? 2012.09.12. 12:12:34

Furcsa dolog egy komoly társadalmi problémát ideológiai kérdéssé, értékrendbeli különbséggé zülleszteni, ahogy azt a véleményem szerint minősíthetetlenül primitíven viselkedő Varga Istvánt védelmező hölgy frakciótársai tették. Mert ugye amiről nem besz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Psyman 2012.09.12. 11:54:26

Érdekes, hogy mindenki csak azzal foglalkozik, hogy nem engedték a családon belüli erőszakot büntetni, és azzal meg senki, hogy mennyire szar lett volna az a jogszabály, amit végül nem fogadtak el. Egy apai pofonért is meg lehetett volna állapítani a börtönbüntetést, a "lelki szenvedésbe" pedig az is belefér, hoyg Apu nem adja oda a kocsit. Ráadásul iszonyú nehezen bizonyítható, még nehezebben ellenbizonyítható, így Apu akár azzal is megvádolható, hogy molesztálta a gyerekeit. Mert ők azt mondják.

Hortobágy Kapitány 2012.09.12. 11:59:32

Kedves Psyman! alapvetően lehet, hogy igazad van! mi itt a szerkesztőségnél ilyen mélységeiben nem vizsgáltuk a leszavazott jogszabály-tervezetet, mivel szarunk az egészre, nekünk csak az a fontos, hogy a gyereket meg az asszonyt verjék. A politikához és a jogszabály-alkotáshoz nem értünk, a mi szakterületünk az életmódvezetés, párkapcsolati terapeuta tevékenységek és tőzsde. az azonban biztos, hogy a családon belüli erőszak jópofa dolog, összességében. üdv!

Karachar Nevian (törölt) 2012.09.12. 12:08:13

A szöveg túl cinikus ahhoz h érdemi reakciót váltson ki, legalábbis sztem.

Viszont van egy problémám(30/F) és kérném a segítségeteket. Nem vagyok jogtudós, de hogy szól most az a bionyos törvény? Van benne olyan h tilos gyilkolni, darabolni, verni,stb, kivételek: családon belül, közös háztartásban élőket?
Most teljesen komolyan kérdem, mert nekem olybá tűnik az egész problémakör, mint ha a Kresz szerint meghatározott helyzetre rá akarnánk kontrázni vagy ki akarnánk emelni olyan esetet h 'kivételek ha az illető SL500-as Mercivel jön jobbról 66km/h sebességgel, mert akkor...'.
Az erőszak sztem erőszak, mindegy h macis alsóban vagy esőkabátban követik el, ha a telekszomszéd vagy a környéki közjegyzővel szemben teszik.
Vagy most én tévedek?

eax_ 2012.09.12. 12:14:26

dafuq did i just read

Karachar Nevian (törölt) 2012.09.12. 12:14:42

Még egy dolgot hozzávennék:
Érdekesnek tartom, hogy mindenki törvényt akar a családon belüli 'tettleg bántalmazás' ellen, de a 'törvényes kisemmizés' lehetősége egy nőt sem zavar. Célzok itt arra, hogy válás esetén simán kerülnek utcára, munkásszállóra vagy egyből a föld alá a (leselejtezett)férfiak, csupán mert a válóperek során a törvények a nőt támogatják minden szinten.
Szvsz ez sincs rendben és éppen annyira fenyegető és romboló hatású az egséz társadalomra mint éppenséggel a verés.
De gondolom ezzel a kérdéssel is épp annyira egyedül vagyok mint az előzővel...

Hortobágy Kapitány 2012.09.12. 12:24:17

"De gondolom ezzel a kérdéssel is épp annyira egyedül vagyok mint az előzővel..." ezzel a mondatoddal kicsit elérzékenyítettél, úgyhogy válaszolok (ráadásul úgy, hogy félreteszek mindenféle viccelődést): szerintem tökéletesen igazad van mindabban, amit az előbb leírtál. ez a családon belüli erőszak kérdés politikai kérdés és szerintem is baromság. ha valakit megvernek, az mindenhogy gáz, egy-egy atyai pofon meg ne legyen már büntetőjogi kategória. és igen, az általad említett "törvényes kisemmizés" szerintem is nagyobb probléma, mivel annak meg van teremtve a jogi lehetősége, a verésnek azonban nincs.

entro 2012.09.12. 12:26:01

Remek cikk, gratula érte. Kérdés: a mások családján belül elkövetett erőszak is faszányos? Én 53 éves vagyok, és az anyámmal élek, aki sajnos sokkal erősebb nálam, viszont szeretnék már jól elverni valakit. Ha találnék egy családot, melynek egy, esetleg több tagja is gyengébb nálam, talán teljesebb lehetne az életem. Válaszukat várom tisztelettel.

patkányarcúáginéni 2012.09.12. 12:34:07

egy képviselő szerencsétlen szavaira ráugrani...tipikus pártreakció!

ez nem megoldja, de mérgezi a helyzetet.

Hortobágy Kapitány 2012.09.12. 12:40:54

kedves entro: előszöris köszönjük szépen az elismerő szavakat. másodszor: mi nem támogatjuk (de nem is ítéljük el, mivel jó keresztény nem ítélkezik), hogy mások családtagjain vezesse le a felgyülemlett feszültségét. a családon belüli erőszak pont azért jó, mert négy fal közé szorítva, családi berkeken belül tartja a haragot, így biztonságosabbá téve az utcákat és egyéb köztereket, ahova mi már bátran kiengedhetjük sötétedés után is gyermekeinket, miután felpofoztuk őket (nem muszáj). ezért azt javasoljuk, próbálja valamilyen nyugtatóval elkábítani a kedves édesanyját, akit ezután bátran lehet ütni-vágni (ekkor próbálja meg felidézni az összes Önt ért régi és új sérelmet, adja ki magából a haragot!). tisztelettel: Hortobágy Kapitány

epresgulyas 2012.09.12. 12:42:03

Mit kell már ezzel a Vargával ennyit foglalkozni... nyilvánvaló, hogy egy szerencsétlen ember(nem szeretnék a felesége lenni...), amit elmondott a az még a kocsmai szintet sem üti meg, mert a kocsmákban szerintem sokkal okosabb emberek ülnek nála, de ha a Fidesz egyetért vele, akkor az egész Fideszes brancsot le lehetne cserélni egy tévés kocsma állandó vendégeivel, tuti okosabb beszédek lennének...

@entro: szerintem inkább verd ki a micsodádat...lehet segít rajtad, persze csak ha még működik...

QM 2012.09.12. 12:43:12

Azt nagyon szeretem, ha a közpénzből ingyenélő kinyilatkoztatja:"alapvetően az a dolga", hogy kinek mi a dolga. Valószínűleg abban a tudatban él, hogy neki ez a "dolga". Másrészt, eddig sem láttam semmi jelét annak, hogy ebben az országban bármit is megoldott volna a jog.(A napi sarcoló jogszabályokon kívül, amivel biztosítva van állam bácsi részére az emberek "jogos" kifosztása.) Azonban ha tévednék, akkor kérem törvénybe foglalni, hogy megszűnt a szegénység. Ezzel fel is lenne számolva a nyomor.

[c] 2012.09.12. 12:44:00

@Karachar Nevian: "Érdekesnek tartom, hogy mindenki törvényt akar a családon belüli 'tettleg bántalmazás' ellen, de a 'törvényes kisemmizés' lehetősége egy nőt sem zavar."

Ezt miből gondolod? Itt vagyok például én, akit zavar.
Eleve nem gondolom, hogy magától értetődően a nő a jobb szülő.

zellerlevél 2012.09.12. 12:53:52

Kíváncsi lennék, hogy a most oly hangosak közül ki hallgatta meg az a felszólalást. Szerintem a többség nem.

bigthereal 2012.09.12. 12:58:11

pedig büntetőjogi kategória...

de kellett még a 49. poszt is ebben a kérdésben...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.12. 12:59:51

családon belüli erőszak pro és kontra a cím, van mellette érv?!?!

Monster Lewis 2012.09.12. 13:09:24

Halló!

Addig amíg a nők a házasságkötés pillanatát úgy tekintik, hogy mostantól bármit megtehetnek, amihez legtöbbször felhasználják a gyermekeket is, addig a családon belüli erőszak legfőbb elszemvedői a férfiak.

Azon nem lepődök meg, hogy a szingli nőknél kiverte a biztosítékot a 3-4 gyerek. NA még csak az kéne

Monster Lewis 2012.09.12. 13:11:42

helyesírás 1-es. helyesen: elszenvedői

Karachar Nevian (törölt) 2012.09.12. 13:20:51

Oké, igazából elég szánalmasak voltak a fideszes beszólások ahhoz, h kiverje a biztosítékot mindenkénél és ezzel oda is vesszen a valódi vita lehetősége is. Kvázi akik viszakérdeztek volna érdemben, hirtel a rossz oldalra kerültek és védekezésre kényszerűlnek.
Gyakorlatilag elba(gatelizál)ták.
Pedig tök érdekes viták jöhettek volna a születésszámról, a családmodellről, a társadalom és igényeinek változásáról, a házasság intézményéről, a családon belüli feszültségek és problémák hagyományos/korrekt megoldásáról, a gyerekek jogairól, a jogokkal való visszaélésekről...
milyen kár

csipaka 2012.09.12. 13:21:28

@Hortobágy Kapitány: Vitatkoznék. Ha a szomszéd utcából a baromarc megver egy gyereket, fordulhat a szüleihez pl. akik megvédik. De az a gyerek, akit az anyukája ver naponta kihez forduljon? Ráadásul szereti az anyukáját, nem is érti mi van. És itt azért írtam anyukát, mert mindenki azzal jön, hogy a férj veri a feleséget, aki nem főz. Pedig egy családot többen alkotnak.

driopios 2012.09.12. 13:25:21

Én párosra tettem, és bejött.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.09.12. 13:36:07

@Psyman:

Kurva életszerű, hogy plázapicsák ezrei kezdik el feljelenteni Aput, mert nem adta oda a bömöst. :DDD

De Amerikában biztos volt ilyen is, könyörgöm, be ne linkeld.

Piros Mogyoros 2012.09.12. 13:40:46

Hatalmas siker: megmentettuk Magyarorszagot az elnyomo es hatalmas penzugyi es moralis valsagot eloidezo europai hatalmaktol beszivargo, hibas ertekrend kialakulasatol. Sikerult az igaz, kereszteny, osi magyar elvekhez hunek maradni.

Tobb ilyen sikeres lepes kellene az orszagnak, hogy tundermese maradhasson sokaig.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.09.12. 14:00:00

@csipaka:

pont az a lényeg, hogy fenntarthassuk azt a jó magyar szokást, hogy gyereket verni hasznos a társadalomra nézve, hiszen csak a rendet vered belé.

Intelli 2012.09.12. 14:02:11

@Karachar Nevian: házastársi szerződés és a probléma megoldva, lehet, hogy belekerül egy százasba de ha van mit vesztened akkor szerintem ez ahhoz képest semmi.

álomás 2012.09.12. 14:06:49

Ha tudnátok,hogy a képviselő úr négy gyermeket hagyott ott az asszonnyal.

johevi 2012.09.12. 14:10:30

Cartman magyar hangja Varga:
Én sosem hagynám, hogy egy nő megüssön. Ha megpróbálná, aszondanám neki; „hé, büdös ribanc, repessz vissza azonnal a konyhába pitét sütni!”

kzoltana 2012.09.12. 14:36:08

A fideszes honatya sikeresen gyomorszájon vágott mindenkit hétfői kijelentéseivel.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2954_varga_meg_az_eroszak

Hortobágy Kapitány 2012.09.12. 15:29:49

@driopios: ok, mi is tévedhetünk, bár nem jellemző. a sikereidnek szívből örülünk + gratulálunk!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.12. 15:31:34

Semmi szükség feminista mítoszokat támogatni felesleges jogszabályokkal.

zellerlevél 2012.09.12. 16:07:19

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Egyetértek veled. (Nőként.)

Érdemes meghallgatni, ami elhangzott: a jelenlegi szabályozás tökéletesen alkalmas arra, hogy büntesse azt, aki bántalmazza bármelyik családtagját. Többletszabályozás nem járna többletjoggal és többletlehetőséggel.

Ja, arra nem alkalmas, hogy látatlanban elítéljen bárkit, akit megvádolnak azzal, hogy bántalmazott? Hát arra ne is legyen alkalmas.

A hőbörgőktől megkérdezném, hogy hányszor hívtak már rendőrt azért, mert a szomszédban állt a bál? Ja, hogy soha? Akkor miről beszélünk?

És hányszor bólintottak elismerően, amikor valaki a válás során megvádolta a férjét erőszakkal, és emiatt vitt mindent, lakást, gyerekeket, a férje fizetésének felét? Ja, hogy ebben semmi kivetnivalót nem találnak a magukat feministának mondók?

Annak a többségét, amit ennek a szerencsétlen politikusnak a szájába adnak, még véletlenül sem mondta. De ez nem fontos. Lehet most napokig index címlapon csúsztatni és hőbörögni. A feministák előtérbe kerülnek megint egy kicsit, miközben sikeresen mélyítik tovább a nemek közti kommunikációs szakadékot. (Akit meg valóban vernek, ahhoz az az egész nem jut el, a kocsmában nem néznek parlamenti közvetítést, nem olvasnak feminista blogokat.)
Azt nem értem, hogy ez miért jó nekik. Szerintem azon kéne dolgozni, hogy mind a verekedők, mind a verbális erőszakot alkalmazók tisztában legyenek azzal, hogy az általuk okozott sérüléseket mindig követi a társadalmi iigazságtétel, igazságszolgáltatás nemre való tekintet nélkül. És kövesse is. Pl. akkor is, amikor valaki hamisított adatokkal uszít egy ilyen témában.

bög 2012.09.12. 16:09:59

hát ez kurva jó:)

Yobbágy Fery 2012.09.12. 16:33:00

Elnézést, de kicsit troll leszek:

"Pl. Stallone új mozifilmje, a The Expanders 2"

WTF????

Stabilo 2012.09.12. 16:43:01

Szar blog. Bár én sem értek egyet Vargával, de a blognak még csak esélye sincs arra, hogy ténylegesen és érthetően elmagyarázza azt amit szeretne.
Mi a tökömnek kell valakinek hozzányúlnia olyan témához amihez nem ért?

2012.09.12. 16:46:16

@zellerlevél: Azért nem értek veled egyet, mert pl.: ma az alábbi cselekmény jogi megítélése azonos: pl.: könnyű testi sértés:
1) Felnőtt odamegy az utcán egy tízéveshez és 8napon belüli sérülést okoz neki (lebasz egyet).
2) Apa otthon nézi a híradót, a tízéves gyerek meg idegesíti (legalábbis 8sör és 6feles után úgy gondolja), erre az apa lebasz egyet.

Pl.: a könnyű testi sértés magánindítványra büntetendő, tehát ebben az esetben gyermeknek vagy be kéne feljelentést tenni, vagy az anyjának szólni (lehet tőle is kapna egyet a felvetésére), ügyészség, gyámhatóság, stb.

Senki nem gondolhatja, hogy a két eset azonos jogi (de akár morális) megítélés alá kéne, hogy essen, hiszen a 2) esetben a sértett mind anyagilag, mind érzelmileg kiszolgáltatott. Gyakorlatilag az is vélelmezhető lenne (de most ma nem lehet), hogy védekezésre képtelen állapotban van.

zellerlevél 2012.09.12. 16:54:08

@DICKtátor:

Lila szemű gyereket látsz, akkor megkérdezed, hogy mi történt. Ha a gyerek azt mondja, hogy x behúzott egyet, akkor fogod magad, elkíséred a rendőrségre, és feljelentést tesztek.

Ha gyakran lila a gyerek szeme alja, akkor az osztálytársai, a tanárai, az osztálytársak szülei, gyerekvédelem feljelentést tesz. Ha kiderül, hogy az egyik szülő üti, akkor a másik szülőt is automatikusan perbe lehet fogni, miért nem védte meg a gyereket.

Psyman 2012.09.12. 16:54:23

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Eszemben sincs belinkelni. De egy olyan törvény, ami alapján egy hisztis tizenéves kislány apját börtönbe lehet zárni csak azért, mert megpróbálta nevelni a lányát, rossz.

2012.09.12. 17:06:24

@zellerlevél: az is családon belüli erőszak, ha egy családtag fenyegeti a másikat, pl.: belédvágom a baltát! Ezt hogy látod a gyereken? Vagy pl.: a hátát üti szíjjal, a gyerek is szégyelli a társai előtt, a tornaórán bújva öltözik át, titkolja, stb. Szerintem a családon belüli erőszak okaihoz hasonlóan legalább olyan fontos az a probléma, hogy "családban marad" a bántalmazás, ameddig annak a külvilág számára látható nyoma nincs!!!!

zellerlevél 2012.09.12. 17:43:19

@DICKtátor:

Ha egy embert (feleséget, férjet, gyereket) vernek, fenyegetnek az látszik mások számára is. Munkahelyen is, iskolában is, szűkebb-tágabb családban is. Nem a törvénytől remélheti a helyzete változását, hanem a környezetétől. A másik szülőjétől, a nagynénjétől, a barátjától, barátnőjétől. Szerintem ha kérhet segítséget, és a környezete nem csukja be a szemét, akkor a jelenlegi törvények is elegendőek. Ha nem kérhet, mert a környezete vak, vagy az akar maradni, akkor bármilyen törvény van, az nem védi meg.

u4hgn 2012.09.12. 17:47:37

Társadalmi szinten a nők legalább akkora károkat okoznak a férfiakban érzelmi terrorral, mint a férfiak fizikaival.

n4rover 2012.09.12. 17:54:36

@Karachar Nevian:"Nem vagyok jogtudós, de hogy szól most az a bionyos törvény? Van benne olyan h tilos gyilkolni, darabolni, verni,stb, kivételek: családon belül, közös háztartásban élőket?"

A csbe egy specifikus, komplex káros jelenség, amely sok elemből áll össze: érzelmi, verbális, gazdasági, fizikai és sokszor szexuális erőszak. Ezek közül egyes elemek valóban szerepelnek a btk.-ban jelenleg is. Pl.: könnyű- és súlyos testi sértés, vagy a nemi erőszak, amely Mo-n fizikai ellenállás alapú, azaz csak akkor áll fenn a btk szerint, ha az áldozat fizikai ellenállást tanúsított. (Ez a nemzetközi joggyakorlat fényében középkori felfogás)

A csbe, mint önálló tényállás azért szükséges, hogy a joggyakorlat és a rendfenntartás hatékony és komplex eszközöket kapjon a kezébe, amellyel visszaszorítható maga a csbe, és hatékony segítség nyújtható az áldozatoknak.

Például jelenleg a jog nem látja a csbe jelenségének a FOLYTONOS, SZISZTEMATIKUS voltát, amely azonban elengedhetetlen a bántalmazók beazonosításához, megbüntetéséhez és az áldozatok hatékony védelméhez. A rendszer állapotát híven tükrözi, hogy rendszeresen előfordul, hogy a jogi szabályozás hiányosságai miatt (is) nem megbüntetett bántalmazó gyerekfelügyeleti vagy láthatási jogot kap, amit arra használ fel, hogy tovább bántalmazza a gyereket és az anyát is.

Létezik átfogó, szakmailag kiemelkedő, a nemzetközileg már bevált joggyakorlatot magyar viszonylatba átültető ajánlás a csbe/párkapcsolati erőszak jogi, intézményi kezelésére, ami részletesebben is kifejti az érveket. Íme egy rövidebb link további érvekkel:
"Milyen érvek szólnak a családon belüli erőszak önálló bűncselekményként való szabályozása mellett?"
www.nokjoga.hu/kiadvanyok-forrasok/szorolapok/a-nok-joga-szorolap-sorozat

Illetve maga az ajánlás:
patent.org.hu/hirek/n%C5%91i-jogok/szakmai-modszertani-utmutato-a-parkapcsolati-er%C5%91szak-elleni-hatekony-fellepesre

Taknyos Varjú 2012.09.12. 18:03:16

az is családon belüli erőszak, ha megverem az unokatestvéremet?

Hortobágy Kapitány 2012.09.12. 18:06:28

@Stabilo: te meg egy fasz vagy. @Taknyos Varjú: hacsak nem élsz együtt az unokatestvéreddel, nem az, ergo nem is támogatjuk!

Taknyos Varjú 2012.09.12. 18:09:46

@Hortobágy Kapitány: akkor én eddig bűncselekményt követtem el:(... mi van, ha összeköltözöm vele, akkor semmissé teszik?

2012.09.12. 18:13:30

@Hortobágy Kapitány: Hölgyeim és Uraim! Megtaláltuk a hortobágy legnagyobb büdösparasztját! A cikk humor-hozzáértés-fantázia kombinációja egy gyenge elégséges (Kontrát-Kontra...aztakurva). Bármelyik komment értékesebb volt, mint a cikk...

Hortobágy Kapitány 2012.09.12. 18:13:34

@Taknyos Varjú: a kérdésnek alapvetően nincs értelme, de amire te gondolsz: ha összeköltözöl vele, akkor az már családon belüli erőszak lesz.

zellerlevél 2012.09.12. 19:13:29

@u4hgn:

Ez pontosan így van.
És senki sem akarja büntetni.

RaczUr 2012.09.12. 22:03:30

stalone magazin... :D

Yumurdzsak 2012.09.22. 17:05:19

@n4rover: na én ezt nem értem. pl. a nő kap egy pofont. arról az orvos nem ad látleletet? vagy elmegy a rendőrségre és behúzzák a strigulát? ha összegyűl 3 akkor 2 hét fogda? ehhez kapcsolódó sztorim: az egyik hölgyismerősömet megerőszakolta egy srác, amin totál kiakadtam. aztán kiderült,h az erőszak után a csaj még többször lefeküdt vele önként. akkor most mi van?? a srácnak járna a sitt, de akkor ki elégíti ki a csajt?

a másik nagy problémakör: a nő nem hagyja el a csávót, mert függ tőle anyagilag/szereti. ha már most a nő vádja miatt sittre kerül a férfi, akkor a nő magával csesz ki, mert a szerette börtönben lesz, a faszi meg nem fogja hazatalicskázni a pénzt a börtönből -> családi anyagi csőd
süti beállítások módosítása